Tuesday, August 18, 2015

TTC - Laparoscopy Endometriosis

Assalamualaikum w.b.t


Today I formally announce that I become a TTC-ian. Hoho!

Actually today is my 5th day after operation laparoscopy for endometriosis stage 2.
Yes people, sy pengidap endometriosis tahap 2. Alhamdulillah dapat kesan awal dan dapat buat rawatan awal. Bukan itu je. Doktor juga kesan ada Polyp pada pangkal rahim. Alhamdulilah dah buang. Semoga ada la rezeki saya untuk mengandung selepas ni.

Selama 4 hari duduk wad memang dilayan macam permaisuri. Saya buat rawatan di Pusrawi. Best sangat hospital ni sebab sangat Islamic. Doktor dan nurse semua baik2 dan lembut2 je. Alhamdulillah...

Saya diberi MC 2 minggu oleh Dr. Asmah. Dia la yang buat Laparoscopy pada saya. Sebelum ni saya bawah Dr. Natasha. 1 September kena follow up dengan Dr. Asmah balik.

Kerja pejabat? Erm.. ntah lah.. Nasib la... Better ambil berat pasal diri sendiri. Bila sakit kita sorang je yang rasa. Sakit perit pahit maung semua tu orang lain takkan ambil tahu. Baik kita jaga diri dan ikut arahan doktor. Buat yg terbaik untuk diri sendiri lebih baik. Bila kita kita sihat baru boleh kerja dengan baik. Betul tak?

Ok la.. Semoga saya lebih sihat lepas ni, Nak pegi makan ubat.

Tata titi tutu






No comments: