Friday, May 22, 2015

The-Eat-What-We-Got-Challenge - Week 1 & 2

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah.. Last week manage to only eat and cooked the only thing we got in Fridge.
Tak payah makan kat kedai. Boleh masak sendiri kat rumah je.
Harap boleh bagi motivasi pada yang lain untuk masak je kat rumah. Lebih jimat dan sedap.
Sebenarnya dalam masa 2 minggu ni masak macam2. Tapi ni je yang sempat ambil gambar. So minggu ni akan sambung apa yang ada dalam fridge.







Barang Basah
Siakap – Separuh (ekor)
Udang – 15 ekor  tinggal 10 ekor sebab buat nasi goreng utk bekal pagi ni
Kerapu – 1 pack
Sotong – 2 ekor besar
Ayam – sekor  Dah buat ayam panggang malam tadi. Siap basuh semua packing for Ayam masak merah, nasi ayam, isi ayam (utk goreng2)
Bawal – 2 ekor
Fish ball - 6 biji

Sayur
Bendi - 5
Carrot - 3
Daun Limau Purut - 1 plastik besar -_-"
Brokoli - dah guna suku
Salad - 1 pokok
Timun - 1 batang
Tomato - 2 biji
Kobis - sebiji
Kucai - separuh genggam
Cili hijau - 4
Cili Merah - 3
Serai - byk giler
Daun kunyit - pun banyak
Limau Nipis - satu plastik besar
Halia - 3 inci
Lemon - 2 biji

Misc
Telur - 3 biji
Sardin - 1 pack


No comments: